................................................. Pokud budete mít zájem o některý výrobek, můžete mi napsat na e- mail: lenkavcelka@centrum.cz ...............................................

neděle 25. července 2010

BYLA TO PRÁVĚ BÍLÁ LILIE....


Temně vínové i růžové lilie už pomalu odkvétají a střídá je lilie bělostná s latinským názvem Lilium candidum.

Byla to právě bílá lilie, jež mě navedla k ušití srdíčka "MADONA".

Byla to právě bílá lilie, jež je opředena mnoha mýty, bájemi i pověstmi.
Nacházejí se o ní zmínky ve starých řeckých písemnostech. Vždy byla symbolem nevinnosti a čistoty, představovala nejušlechtilejší vlastnosti člověka –  lásku, čest, spravedlnost, statečnost, věrnost apod.



Pověsti uvádějí, že zrod nastal z kapky mateřského mléka, která při kojení spadla na zem a změnila se v bělostnou lilii. Ze zbylých krůpějí mléka povstala na obloze mléčná dráha.




Omamně vonící lilii ze zahrady jsem si dala do naší koupelny. Na noc jí vždy musím přenést do předsíně, protože má opravdu silnou vůni, která se šíří celým domem. 




Naše koupelnové doplňky a zbytečné nezbytnosti, které jsem šila, vyšívala, plnila bylinkami, rámovala, motala do věnečku.....








Věneček ze sušené hortenzie a pštrosím pérem kupodivu dobře snáší vlhké prostředí.




....jedna z deseti grafik z roku 1853. 
V tehdejší době z nich byl udělán módní katalog pro vybranou společnost, ale nyní nám obrázky visí nad vanou.



10 komentářů:

  1. Milá Lenko, udělala jse mi krásné ráno. Nádherné fotky a báječné počtení. Děkuji. Srdíčko je úžasné, věneček, grafiky - jen se kochám. Teď jsem tady nahlas i pro svého muže četla přiběh babičky Hedy. I jako chlap musel uznat, že se na blogu lze "seznámit" s velmi zajímavými lidmi.
    Mějte krásnou neděli, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Leničko, to je pastva pro oko, nádherné počteníčko a to tvořeníčko - naprosto super!!!
    Příjemnou neděli, Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Heli, ráda Vás tu potkávám. Děkuji za návštěvičku a hezké psani. Heda, prý nebyla až taková pravá babička. Do svého vysokého věku byla stále čiperná, štíhlá a vysoká dáma, kterou měly lidi rádi. Jen osud k ní byl nespravedlivý. Nikomu neublížila, přesto jim dům, továrnu a jiné majetky komunisti sebrali bez náhrady a nakonec prý také sázela stromky v lesní školce. Něco málo jsem pochytila z vyprávění a docela by stálo zato dohledat data pro rodokmen.
    Přeji krásný víkend. Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím Marti,
    děkuji za Váš čas a milou pochvalu, která mě vždy potěší. Já se k vám také moc ráda chodím pokochat....úžasné, krásné a moc příjemné máte bydleníčko. Jsem jak Alenka v říši divů, protože Vaše fotečky "študuju" z blízka :-)
    Mějte se pěkně a zase někdy páááá Lenka.

    OdpovědětVymazat
  5. Leni,koupelnu máš jak z pohádky....jen vzdychám....nádherné obrázky a doplňky.Opravdu pastva pro oči a duši...
    Hezký den
    J.

    OdpovědětVymazat
  6. Leni i já děkuji za tak krásné povídání a tvořeníčko... je to krása,opravdu všecičko.Srdíčko mě naprosto učarovalo a bílá lilie je naprosto překrásná květinka s plnou elegancí a vůní...bohužel tu na zahrádce nemám a je to chyba.Mám jen zlatohlávek...Krásné nedělní odpoledne a posílám moc moc pozdravů...Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jitu,
    mocinky děkuji za pochvalu. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Soni,
    ta bílá lilie je něco úúúúžasného. Má obr květy...škoda, že na fotce to není až tak poznat. Jenom jsem se až teď dočetla, že nesmí být v blízkosti jiných lilií, protože prý cibule časem mutují a mění se tím pádem barva. Já bych si chtěla zachovat bílou barvičku a tak jí musím ještě přesadit dál od vínových lilií. Páááá a kup si jí taky...je suprová :-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  9. Leničko tak jsem se zase pokochala,nádhera nesmírná. Lilie jsou krásný,já mám žlutý a růžový,asi si pořídím i bílý:)z otho srdíčka jsem hotová krásnýý,moc i kouplena jsi šikovná a doma to máš jako z pohádky,krásný den J-Lasečka

    OdpovědětVymazat
  10. LENIČKO ,POHÁDKOVĚ KRÁSNÉ .ÚPLNĚ VŠE .
    HEZKÝ DEN .BOHDA

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milé komentáře a návštěvu blogu. ♥♥♥ Lenka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...